آموزش سریع اسکرچ جونیور
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هنوز مطمئن نیستید که چگونه فرزندتان را به تحصیل در اسکرچ جونیور  زمینه فناوری تشویق کنید؟ با آشنایی با Scratch بیابید از کجا شروع کنید! بدانید که Scratch چیست و برای چه مواردی استفاده می شود، و یاد بگیرید که چگونه بچه ها می توانند با استفاده از برنامه نویسی بصری بازی ایجاد کنند.

 

اسکرچ چیست و چه کاربردی دارد؟

در حال حاضر هزاران زبان برنامه نویسی وجود دارد که به ما امکان اسکرچ جونیور  می دهد تا متنوع ترین پروژه ها را توسعه دهیم. با این حال، یکی از شناخته شده ترین زبان ها، زبان برنامه نویسی اسکرچ آنلاین است، زیرا یک زبان برنامه نویسی بسیار ساده است که هدف آن کسانی است که می خواهند وارد دنیای برنامه نویسی شوند. امروز قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه اولین قدم های خود را بردارید.

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی است که توسط گروه Lifelong Kindergarten در دانشگاه MIT آمریکا ایجاد شده است. هدف آن آموزش منطق برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان است.

 

با آن امکان ایجاد داستان، بازی و انیمیشن با اسکریپت های ساخته شده با اسکرچ جونیور  بلوک وجود دارد. این یک نوع ساده تر از برنامه نویسی "بصری" است. این باعث می‌شود که همه، حتی کسانی که چیزی در مورد برنامه‌نویسی نمی‌دانند، ایجاد پروژه‌های دیجیتال را آسان‌تر کنند.

 

 

 

زبان برنامه نویسی چیست؟

زبان برنامه نویسی اساساً مجموعه ای از دستورات یا دستورات است  اسکرچ جونیور که رایانه ها می توانند برای انجام یک عمل تفسیر کنند. بنابراین می توان برنامه ها، سیستم ها، برنامه های کاربردی و بسیاری از عناصر دیگر را که دنیای دیجیتال را تشکیل می دهند، ایجاد کرد.

 

اگرچه تعدادی ویرایشگر وجود دارد، اما می توانید برنامه نویسی را در Scratch به صورت آنلاین شروع کنید. برای شروع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به وب سایت رسمی بروید.

 

Scratch چیست و چگونه کار می کند

همانطور که در بالا ذکر کردیم، Scratch از یک زبان برنامه نویسی اسکرچ جونیور  مبتنی برنامه نویسی کودکان  بر بلوک استفاده می کند که مانند یک پازل کار می کند. برای درک آسان تر، تصور کنید که هر قطعه از این پازل یک سفارش است. بنابراین وقتی دنباله ای از قطعات را کنار هم می گذاریم، یک برنامه ایجاد می کنیم.

 

از آنجایی که Scratch یک ابزار بسیار شهودی است، به طور گسترده برای آموزش فناوری به کودکان و نوجوانان استفاده می شود. این دارای ویژگی هایی است که یادگیری را سرگرم کننده تر می کند و به بهبود عملکرد تحصیلی آنها کمک می کند.

 

چه می توانم بکنم ؟

با Scratch می‌توانید بازی‌های خود را بسازید یا حتی بازی‌های اسکرچ جونیور  معروف را بازسازی کنید، شخصیت‌هایی را با حرکات، صداها، درج موسیقی‌های متن و محیط‌های مختلف در هر بازی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌های افزودنی را با کیت‌های متفاوت نصب کنید که بازی‌ها را تعاملی‌تر می‌کند.

 

چگونه اسکرچ را یاد بگیریم؟

در خود پلتفرم، تب "ایده ها" را دارید. در آنجا آموزش های اولیه برای شروع سفر ساخت بازی خود را خواهید یافت. در این برگه می توانید نحوه استفاده از ویرایشگر، هر دستور را برای چیست اسکرچ جونیور  و نحوه استفاده از آنها برای ایجاد اولین برنامه های خود یاد بگیرید.

 

برای تعمیق دانش خود در مورد پلتفرم، فرزند شما می تواند یکی از دوره های ارائه شده توسط بسیاری از سازمان ها را بگذراند. به این ترتیب آنها می توانند تجربه کامل تری داشته باشند و Scratch Junior  امکانات بازی هایی که خواهند ساخت را گسترش دهند.

 

 





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: